دست نوشته خبری

ساخت وبلاگ

علی فدوی، فرمانده نیروی دریایی سپاه می گوید "نمادی از دستگیری ملوانان آمریکایی در خلیج‌فارس" در سال های آینده ساخته می شود. او گفته این نماد "برای بازدید کاروان‌های راهیان‌نور دریایی" ساخته خواهد شد.

ده ملوان آمریکایی، یک زن و ۹ مرد، در دی ماه گذشته به دنبال نقص فنی قایقشان ناخواسته وارد آب های ایران شدند و برای چند ساعت توسط سپاه پاسداران ایران بازداشت و سپس آزاد شدند.  جان کری، وزیر خارجه آمریکا از ایران به خاطر آزادی آنان تشکر کرد.

سپاه می گوید با ملوانان رفتار خوبی داشته اما طی چند ساعتی که آنها در بازداشت نیروهای سپاه بودند، وادار شدند که مانند اسیران جنگی زانو بزنند، هنگام بازداشت تحت فیلم برداری های مختلف قرار بگیرند و  به خاطر ورود ناخواسته به آبهای عذرخواهی کنند. بعدا نیز در اقدامی سازماندهی شده در مراسم حکومتی ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ افرادی خود را به شکل آنها درآوردند که به آنها زنجیرهای پلاستیکی زده شده بود.

نیروی دریایی آمریکا رفتار سپاه پاسداران را غیرحرفه ای خوانده و گفته است هر ملوانی، به ملوانان دیگر در شرایطی که شناورهای آنها در دریا دچار نقص فنی شود، کمک می کند، همانطوری که قبلا نیروهای آمریکایی به ایرانی ها کمک کرده اند.

ناظران می گویند با توجه به اینکه ایران و آمریکا در جنگ نیستند، و اخیرا نیز بر سر مسئله برنامه هسته ای ایران توافق کردند، معلوم نیست سپاه پاسداران چرا دست به چنین اقداماتی زده که با تقدیر آیت الله خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی نیز مواجه شد.

پیشتر، جان کری وزیر خارجه ایالات متحده گفته بود تصاویری که ایران از ده ملوان آمریکایی در بازداشت نیروهای سپاه منتشر کرد، او را "ناراحت" و "خشمگین" کرد.

دست نوشته خبری...
ما را در سایت دست نوشته خبری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی xn--ngblk49b بازدید : 233 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 22:10

ارتش آمریکا می گوید روسیه بیشتر هواپیماهای تهاجمی خود را از سوریه خارج کرده است.

ارتش آمریکا روز جمعه گفت با این حال، روسیه بطور کامل به جای استفاده از هواپیما، با توپخانه به مواضع مخالفان بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه حمله می کند و با این روش از ارتش سوریه پشتیبانی می کند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز دوشنبه گذشته در گفتگو با همتای سوری خود اعلام کرد که به بخش عمده نیروهای مسلح کشورش مستقر در سوریه دستور داده که خاک این کشور را ترک کنند. 

یک فرمانده آمریکایی در "ستاد فرماندهی مرکزی" آمریکا به خبرنگاران گفته است که روسیه همچنان هلی کوپتر و چند هواپیمای باری در سوریه دارد.

دست نوشته خبری...
ما را در سایت دست نوشته خبری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی xn--ngblk49b بازدید : 207 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 22:10

در یک سلسله حملات هوایی به شهر رقه در شمال سوریه در روز شنبه، ده ها تن کشته شدند.

گزارش رویترز به نقل از گروه ناظر بر حقوق بشر در سوریه و فعالان حاکی است حملات در حالی صورت می گیرد که دمشق و مسکو نواحی زیر کنترل گروه دولت اسلامی را هدف گرفته اند.

این گروه که منابعی در رقه دارد گفت بیش از ۴۰ تن کشته شده اند. کشته شدگان هفت زن و پنج کودک را شامل می شوند. معلوم نیست آیا هواپیماهای جنگی سوریه و روسیه در حملات شرکت داشتند یا نه.

در رویدادی جداگانه، جنگنده های روسیه با حدود ۷۰ حمله، شهر باستانی پالمیرا و حومه آن را هدف گرفتند. گروه ناظر بر حقوق بشر سوریه گفت در مورد تلفات هنوز گزارشی نرسیده است.

نیروهای دولتی و متحدان آنهاسعی دارند پالمیرا ، در حدود ۲۰۰ کیلومتری جنوب غربی رقه را که از ماه مه در تصرف داعش بوده است تسخیر کنند.

توقف خصومت ها و آتش بس در سوریه در سه هفته پیش، خشونت را کاهش داد اما جنگ را در حالی که مذاکرات صلح در ژنو جریان دارد، متوقف نساخته است.

توافق آتش بس شامل فعالیت های القاعده و پیکارجویان داعش که رقه پایتخت غیر رسمی آن است، شامل نمی شود.

دست نوشته خبری...
ما را در سایت دست نوشته خبری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی xn--ngblk49b بازدید : 202 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 22:10

نشست سالانه آیپک، کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل، امسال با پیام ویدیویی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل، و رقابت های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، رنگ و بوی انتخاباتی به خود گرفته است.

برنی سندرز، داوطلب دمکرات نامزدی که خود یهودی است، دعوت آیپک را رد کرده است. او در نامه ای به آیپک گفت برنامه های قبلی کمپین او مانع حضورش در نشست آیپک می شود. او گفت مایل است اظهاراتش را در قالب پیام ویدئویی بفرستد چرا که قوانین این کمیته اجازه سخنرانی از راه دور را به میهمانان نمی دهد. برخی رسانه ها گفته اند آیپک این پیشنهاد آقای سندرز را رد کرده است.

هیلاری کلینتون رقیب هم حزبی آقای سندرز یکی از سخنرانان عمده نشست امسال آیپک خواهد بود.

دعوت از داوطلبان کاندیداتوری انتخابات آمریکا از سنت های دیرین آیپک به شمار می رود.
حضور دونالد ترامپ، میلیارد جنجالی جمهوریخواه در نشست امسال آیپک برخی واکنش های اعتراضی را برانگیخته و برخی اعلام کرده اند که آن را تحریم خواهند کرد.

دیدگاه های هر یک از داوطلبان نامزدی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا درباره مسئله صلح فلسطینی ها با اسرائیل، و همچنین نظر آنها درباره توافق جامع اتمی ایران موسوم به برجام، در این نشست مورد توجه قرار می گیرد.

جو بایدن معاون رئیس جمهوری آمریکا، عالی ترین مقام دولتی در این نشست خواهد بود.

آیپک بزرگترین نهاد و لابی طرفدار سیاست های دولت اسرائیل در آمریکا است. به نوشته سایت آیپک، نشست سالانه به نمایندگان جامعه یهودی ساکن آمریکا فرصت تاثیر گذاری بر نمایندگان کنگره آمریکا در راستای گسترش همه جانبه روابط دوجانبه می دهد.

انتخاباتی که تاکنون شاهد پیشتازی آقای ترامپ، میلیاردر آمریکایی در جبهه جمهوریخواهان بوده که نه تنها سابقه سیاسی ندارد، بلکه تاکنون با سخنرانی های جنجالی خود علیه اقلیت ها، ناخرسندی پیشکسوتان حزب را نیز باعث شده است.

وی همچنین دیدگاهی متفاوت به مسئله صلح فلسطینی ها با اسرائیل و توافق اتمی ایران که مورد انتقاد شدید، نخست وزیر اسرائیل بوده، به نمایش گذاشته است. امری که در مناظره های داوطلبان این حزب از سوی رقبایش زیر سوال رفته است.

سناتور تد کروز، رقیب دونالد ترامپ می گوید: "دونالد ترامپ گفته که در مسئله فلسطینیان با اسرائیل بی طرف خواهد بود، اما من به عنوان رئیس جمهوری بی طرف نخواهم بود و بدون هیچ واهمه ای در کنار اسرائیل خواهم ایستاد. دونالد ترامپ می گوید دوباره درباره توافق اتمی ایران مذاکره خواهد کرد. اما من سند این توافق فاجعه آمیز را در اولین روز تصدی پست ریاست جمهوری تکه تکه خواهم کرد."

آقای ترامپ که خود را یکی از افراد پیشرو در پیوند با اسرائیل معرفی می کند، گفته است که در صورت راهیابی به کاخ سفید و اتخاذ موضع نرم تر نسبت به فلسطینی ها احتمال دستیابی به صلح بین آنها وجود دارد.

وی نسبت به تد کروز موضع ملایم تری به توافق اتمی نیز اتخاذ کرده و گفته است: "این از بدترین توافق هایی است که من تاکنون شاهد آن بوده ام که از دل مذاکرات بیرون بیاید. من آن قدر سختگیری خواهم کرد تا بالاخره این توافق ملغی شود مگر اینکه ایرانی ها رفتار خوبی نشان دهند که گمان نکنم چنین رفتاری را از سوی آنها شاهد باشیم. بنابراین توافق به شکست منجر خواهد شد."

پیش از اجلاس روز یکشنبه، چندین گروه از خاخام ها و رهبران جامعه یهودیان آمریکا در بیانیه هایی گفتند که در اعتراض به سخنرانی های نفرت برانگیز آقای ترامپ، هنگام سخنرانی وی در آیپک، از جلسه خارج خواهند شد. 

هیلاری کلینتون داوطلب نامزدی از حزب دمکرات نیز که از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳ وزیر خارجه آمریکا بوده؛ مانند باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا از این توافق حمایت کرده است.

خانم کلینتون گفته است: "من به توافق اتمی ایران بسیار افتخار می‌کنم. من از این که عضو گروهی بودم که رئیس جمهوری برای انجام این اقدام تشکیل داد، خرسندم. من مسئول اعمال تحریم‌ها علیه ایران بودم که موجب تحت فشار گذاشتن ایران شد و آن را مجبور کرد که به میز مذاکره بیاید و گفتگو‌ها منجر به این توافق شد. و تاکنون ایرانی‌ها به تعهدات خود در چارچوب توافق پایبند بودند. ولی معتقدم که باید اقداماتشان را دقیقا رصد کرد."

در نشست آیپک علاوه بر آقای بایدن، معاون رئیس جمهوری آمریکا و داوطلبان نامزدی انتخابات ریاست جمهوری، بیش از دو سوم اعضای کنگره آمریکا از حزب جمهوریخواه و دموکرات و حدود ۱۵ هزار آمریکایی حامی اسرائیل، شامل گروه های دانشجویی و رهبران مذهبی جامعه یهودیان شرکت خواهند کرد. 

آقای نتانیاهو سخنرانی خود را از طریق ماهواره برای شرکت کنندگان این اجلاس ارائه خواهد کرد.

دست نوشته خبری...
ما را در سایت دست نوشته خبری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی xn--ngblk49b بازدید : 219 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 19:43

دولت آمریکا از جمهوری اسلامی ایران خواسته است که باقر و سیامک نمازی، پدر و پسر شهروند آمریکا را که به اتهاماتی نامشخص در ایران در بازداشت هستند، آزاد کند.

مقامات ایران سیامک نمازی، فعال اقتصادی را در ماه اکتبر گذشته پس از سفر او به ایران دستگیر کردند. پدر این شهروند آمریکایی-ایرانی در ماه میلادی گذشته در پی بازگشت به ایران از دبی در تهران بازداشت شد. باقر نمازی ۸۰ ساله نیز تابعیت دوگانه ایرانی و آمریکایی دارد. 

خانواده نمازی بر این باور است که آن دو در زندان اوین تهران در بازداشت هستند. نشریات نزدیک به سپاه پاسداران پیشتر مطالبی را علیه سیامک نمازی منتشر کرده بودند.

مقامات ایران هیچ اطلاعاتی در این مورد ارائه نداده اند.

جان کربی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا می گوید که مقامات آمریکایی در مورد سرنوشت نمازی ها عمیقا نگران هستند.

آقای کربی گفته است که به اعتقاد دولت آمریکا، هر دو مورد بازداشت غیرمنصفانه است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا می گوید که آمریکا از ایران می خواهد که با دیپلمات های سوئیسی - که حافظ منافع آمریکا در ایران هستند - همکاری کرده و هر چه زودتر این دو نفر را آزاد کند.

دست نوشته خبری...
ما را در سایت دست نوشته خبری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی xn--ngblk49b بازدید : 223 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 19:42

یک هواپیمایی که از دبی پرواز کرده بود، در هنگام فرود در روسیه سقوط کرد و همه ۶۲ سرنشین آن کشته شدند.

این حادثه ساعت ۳ و ۵۰ دقیقه بامداد شنبه به وقت مسکو، زمانی رخ داد که هواپیما قصد داشت در فرودگاه شهر  رستوف-نا-دونو (Rostov-on-Don) در جنوب روسیه فرود بیاید که سقوط کرد و منفجر شد.

دست کم ۵۵ مسافر و هفت خدمه این هواپیما در نزدیکی شهر " راستف نا دونو" کشته شدند.

هنوز دلیل سقوط این هواپیما مشخص نیست اما برخی رسانه ها گزارش کردند که "دید کم و وضعیت بد جوی" علت‌های احتمالی سقوط هواپیما بود. همزمان گزارش دیگری به "آتش گرفتن هواپیما" یا "وقوع انفجار" اشاره دارد.

رسانه های روسیه فیلمی منتشر کرده اند که نشان می دهد هواپیما قبل از سقوط آتش گرفته بود.

تصویری که از لحظه سقوط هواپیما منتشر شده است

مقام های محلی می گویند هواپیما حدود دو ساعت دور فرودگاه پرواز کرد تا در فرصت مناسب فرود بیاید اما نهایتا سقوط کرد.

مسئولان اضطراری روسیه اعلام کردند این هواپیمای مسافربری بوئینگ به خط "فلای دبی" که نام عربی آن "دبی الطیران" تعلق داشت که پروازهای ارزان قیمتی به دهها نقطه جهان دارد.

این یک شرکت دولتی است که پرواز های ارزان قیمت دارد و با شرکت هواپیمایی امارات مرتبط است. این هواپیما از سال ۲۰۱۳ به روسیه پرواز می کرده است.

دومین سقوط در یکسال اخیر

سقوط هواپیمای "فلای دبی" دومین سانحه هوایی روسیه در یکسال اخیر است.

چهارماه پیش، یک هواپیمای مسافربری روسی با ۲۲۴ سرنشین ابتدای آبان هنگام بازگشت از "شرم الشیخ" مصر به روسیه در صحرای سینا سقوط کرد و کلیه سرنشینانش کشته شدند.

بیشتر مسافران آن سانحه را گردشگران روسی تشکیل می دادند که از منطقه توریستی شرم الشیخ به سن پترزبورگ باز می گشتند. سه اوکراینی هم در هواپیما بودند.

این حادثه در حالی روی داد که کمی بعد اعلام شد که هواپیمای روسی به خاطر انفجار در داخل آن سقوط کرد.

گروه داعش مدعی است که انفجار این هواپیما توسط عوامل آنها انجام شده است.

دست نوشته خبری...
ما را در سایت دست نوشته خبری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی xn--ngblk49b بازدید : 218 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 18:41

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران روز شنبه برای دیدار با رجب طیب اردوغان و احمد داوود اوغلو، رئیس جمهوری و نخست وزیر ترکیه وارد استانبول شد.

مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه که نیز با همتای ایرانی خود گفت و گو می کند می گوید مذاکرات علاوه بر روابط دوجانبه شامل مسائل منطقه ای و جهانی نیز می شود.

جواد ظریف حملات تروریستی روز شنبه در ترکیه را محکوم کرد.

ایران و ترکیه در باره آنچه در سوریه و یمن می گذرد اختلاف نظر دارند.

به گزارش رسانه های ایران، ظریف گفته است که روابط اقتصادی دوجانبه از بالاترین اولویت در این مذاکرات برخوردار است.

کمتر از یک ماه پیش احمد داوود اغلو، نخست وزیر ترکیه به تهران آمد و با حسن روحانی رئیس جمهوری ایران دیدار کرد. به نظر می‌رسد که دو کشور در پی تحکیم روابط و کاستن از اختلاف‌ها هستند.

نحوه تعامل با گروه‌های کردی یکی از دغدغه‌های مشترک حاکمیت ایران و ترکیه است که با اعلام یک نظام فدرالی از سوی کردهای شمال سوریه، اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

آقای ظریف روز جمعه پس از یک سفر ۱۲ روزه به جنوب شرق آسیا و اقیانوسیه به تهران برگشت.

دست نوشته خبری...
ما را در سایت دست نوشته خبری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی xn--ngblk49b بازدید : 252 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 18:41

وزارت خارجه آمریکا امسال هم با چیدن سفره هفت سین در تالار اصلی ورودی ساختمان این وزارتخانه، به پیشواز نوروز و بهار رفته است.

کارکنان دفتر ایران وزارت امور خارجه آمریکا با انتشار عکسی از این سفره هفت ‌سین در صفحه فیس‌بوک USAdarFarsi (وزارت امورخارجه آمریکا به زبان فارسی) فرا رسیدن نوروز، بهار و سال نو را تبریک گفته‌اند.

این عکس و تبریک با استقبال کاربران ایرانی مواجه شده و بسیاری از آنها نیز متقابلا نوروز و سال نو را تبریک گفته‌اند.

دست نوشته خبری...
ما را در سایت دست نوشته خبری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی xn--ngblk49b بازدید : 225 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 2:47

افراد مسلح یک قاضی بازنشسته را در شهر هشتگرد به رگبار بستند که در جریان این حمله قاضی بازنشسته کرجی مجروح و همراهش کشته شد.

حاجی رضا شاکرمی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز به خبرگزاری قوه قضاییه خبر داد که این قاضی حدود پنج سال پیش بازنشسته شده و به کار وکالت مشغول بود.

بنا بر این گزارش، این قاضی به همراه دوستش پنج‌شنبه شب در باغی در اطراف هشتگرد حضور داشت که مورد حمله افراد مسلح قرار گرفت.

این مقام قضایی عنوان کرد که عوامل این حادثه و انگیزه افراد مسلح هنوز شناسایی نشده و پرونده در مرحله تحقیقات اولیه است.

جزئیات بیشتری از این حمله مسلحانه منتشر نشده است.

دست نوشته خبری...
ما را در سایت دست نوشته خبری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی xn--ngblk49b بازدید : 214 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 0:40

سران اتحادیه اروپا و ترکیه روز جمعه بر سر طرحی جنجال‌برانگیز به توافق رسیدند که هدف از آن مهار سخت‌ترین بحران پناهجویان در اروپا پس از جنگ جهانی دوم، در ازای اعطای مشوق‌های سیاسی و اقتصادی به ترکیه است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بر اساس این توافق مسیر اصلی ورود میلیون‌ها پناهجو و مهاجر به اروپا از طریق آب‌های دریای اژه مسدود خواهد شد. با این حال هنوز تردیدهای جدی در مورد قانونی بودن یا کارایی آن وجود دارد.

دونالد تاسک رئیس شورای اروپایی پس از گفت‌وگوی صبح جمعه خود با احمد داوود اوغلو نخست وزیر ترکیه در بروکسل، از ۲۸ عضو اتحادیه اروپا خواست که این توافق را بدون تغییر متن آن به تصویب برسانند. خواسته ای که ظاهرا مورد پذیرش واقع شد و رئیس جمهوری چک در پیامی در توئیتر از تصویب توافق با ترکیه خبر داد و نوشت "همه مهاجران غیرقانونی که از ۲۰ مارس به بعد از ترکیه به یونان برسند، بازگردانده خواهند شد."

سران اتحادیه اروپا و ترکیه پنجشنبه شب موفق شدند برای رسیدن به توافق نهایی در این زمینه به موضعی واحد دست یابند.

پیش از این چارچوب اولیه توافق برای استرداد پناهجویان و مهاجرانی که به یونان می‌روند، با انتقادهایی از سوی نهادهای حقوق بشری و برخی کشورهای اروپایی روبرو شده بود.

بر اساس طرح پیشنهادی اولیه، به ازای هر پناهجوی سوری که به ترکیه بازگردانده می‌شود،‌ یک پناهجوی دیگر بطور مستقیم از سوریه در اتحادیه اروپا اسکان داده خواهد شد.

آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان با بیان این که آنکارا باید معیارهای بین المللی برای حفاظت از پناهجویان را رعایت کند، گفت اسکان قانونی پناهجویان بر اساس این توافق، چند روز پس از استرداد آنها از یونان به ترکیه آغاز خواهد شد.

با این حال دالیا گریباسکیت رئیس جمهوری لیتوانی در مورد سازگاری طرح استرداد پناهجویان به ترکیه با قوانین بین المللی، ابراز تردید کرد و گفت اجرای چنین طرحی "دشوار" خواهد بود.

از ماه ژانویه ۲۰۱۵ میلادی (زمستان ۱۳۹۳) به این سو، حدود یک میلیون پناهجو برای رسیدن به اتحادیه اروپا، خود را با قایق از ترکیه به یونان رسانده‌اند؛ اما برخی از آنها جان خود را در این راه از دست دادند.

دست نوشته خبری...
ما را در سایت دست نوشته خبری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی xn--ngblk49b بازدید : 209 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 23:38

خبرگزاری رویترز می گوید صالح عبداسلام، از متهمان حملات تروریستی پاریس در درگیری با نیروهای امنیتی در بلژیک مجروح و دستگیر شد.

رویترز این خبر را روز جمعه به نقل از مطبوعات بلژیکی گزارش کرد.

او متولد بلژیک است و نیروهای امنیتی ماه ها به دنبال دستگیری اش بودند.

دست نوشته خبری...
ما را در سایت دست نوشته خبری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی xn--ngblk49b بازدید : 226 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 23:38

پرویز مشرف، رئیس جمهوری نظامی سابق پاکستان بعد از سه سال ممنوعیت خروج از کشور، اجازه یافته است برای مداوا به دوبی برود.

آقای مشرف بامداد جمعه با اسکورت نظامی از خانه خود در کراچی به دوبی رفت.

پرویز مشرف قرار است به اتهام های مختلف از جمله ترور بی نظیر بوتو رهبر اپوزیسیون وقت و خیانت به کشور محاکمه شود.

انتظار می رود مشرف بعد از مداوا به کشورش بازگردد.

دست نوشته خبری...
ما را در سایت دست نوشته خبری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی xn--ngblk49b بازدید : 213 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 22:36

ریاض می‌گوید یک سال پس از آغاز حمله نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان به شیعیان حوثی طرفدار ایران، ائتلاف به عملیات نظامی اصلی خود در یمن پایان داده است. 

ژنرال احمد عسیری، سخنگوی ارتش عربستان، روز پنجشنبه به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت این ائتلاف به حمایت هوایی از نیروهای یمن ادامه می‌دهد و گروه کوچکی از نیروهای ائتلاف در یمن برای بازسازی ارتش یمن باقی خواهند ماند.

آمریکا از پایان عملیات عربستان سعودی در یمن استقبال کرده است.

جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید گفت: ما نگرانی خود را از خشونت ها و از دست رفتن جان مردم بیگناه ابراز کرده بودیم و پایان عملیات باید با ثبات، امنیت و بازسازی یمن دنبال شود.

چند روز پیش، در حمله هوایی ائتلاف تحت رهبری عربستان به یک بازار در یمن بیش از ۱۰۰ نفر کشته شدند
 

دست نوشته خبری...
ما را در سایت دست نوشته خبری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی xn--ngblk49b بازدید : 214 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 22:36

کاخ سفید مقابله دولت ترکیه با روزنامه ها و رسانه های آن کشور، خاصه مصادره "زمان" پر تیراژ ترین روزنامه کشور را مورد انتقاد قرار داد.

جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید روز پنج شنبه گفت ایالات متحده آمریکا از اقدام مقام های ترکیه در بستن روزنامه ها و مداخله در امور رسانه ها نگران است.

جاش ارنست از دولت ترکیه خواست تضمینی بدهد که با همه رسانه های آن کشور رفتاری برابر و قانونی داشته باشد چون در یک جامعه دموکراتیک نظرات انتقادی باید مورد تشویق قرار گیرد و نه تنبیه.

دست نوشته خبری...
ما را در سایت دست نوشته خبری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی xn--ngblk49b بازدید : 243 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 22:36

لوری رابینسون، ژنرال نیروی هوایی آمریکا به عنوان رئیس بعدی فرماندهی شمالی ارتش آمریکا برگزیده شده است.

او نخستین زنی است که رهبری یک فرماندهی رزمی آمریکا را بر عهده می گیرد.

این گزینش را که باید به تصویب سنا برسد، اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا روز جمعه در واشنگتن اعلام کرد.

این یکی از پست های ارشد در ارتش آمریکا است و رابینسون را، که اینک فرمانده نیروهای هوایی آمریکا در منطقه اقیانوسیه است، به ژنرال ارشد ناظر بر فعالیت ها در آمریکای شمالی تبدیل خواهد کرد.

دست نوشته خبری...
ما را در سایت دست نوشته خبری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی xn--ngblk49b بازدید : 222 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 21:36

ژنرال جوزف دانفورد رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا می‌گوید پس از توافق جامع اتمی، در "رفتار بدخواهانه" ایران در منطقه خاور میانه تغییری حاصل نشده است.

این مقام ارشد نظامی ایالات متحده این نظر را روز پنجشنبه در کمیته نیروهای مسلح سنا و در پاسخ به پرسشی ارائه داد  که توسط سناتور جمهوریخواه لیندزی گرام مطرح شد.

به گفته ژنرال دانفورد "ایران پیش از توافق هسته‌ای در منطقه نفوذ بدخواهانه‌ای داشت و امروز هم رفتار بدخواهانه آن کماکان به قوت خود باقی است."

اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا نیز در همین جلسه در پاسخ به سناتور جان مک کین، رئیس جمهوریخواه کمیته نیروهای مسلح، بازداشت ملوانان آمریکایی در ژانویه گذشته و رفتار ایران با آنها را عملی خلاف قوانین بین المللی دانست.

دست نوشته خبری...
ما را در سایت دست نوشته خبری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی xn--ngblk49b بازدید : 149 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 21:36

جاستین ترودو، گوی خوش تیپ ترین دیپلمات را ربود.

به نوشته سایت GQ با اینکه هنوز خیلی تا پایان سال میلادی برای انتخاب خوش لباس ترین سیاستمدار باقی مانده، نخست وزیر ۴۴ ساله کانادا با کت و شلواری که پنجشنبه شب در نیویورک به تن داشت، عنوان خوش تیپ ترین مرد دیپلمات ۲۰۱۶ را از آن خود کرد.

ترودو بعد از ملاقات با باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، برای شرکت در کنفرانس "جوایز کاتالیست" به هتل والدورف آستوریای نیویورک رفت و با کت و شلوار سرمه ای اش، که گویی که از صفحات مجله مد در آمده بر روی فرش آبی قدم گذاشت و تحسین همگان را برانگیخت. 

کنفرانس جوایز کاتالیست هر ساله کارشناسان را از سراسر جهان برای گفت و گو در مورد رهبری فراگیر و دیگر عوامل مهم مربوط به زنان گرد هم می آورد. 

در این گردهم آیی از جاستین ترودو و فعالیت هایش در جهت حقوق زنان تقدیر شد. 

دست نوشته خبری...
ما را در سایت دست نوشته خبری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی xn--ngblk49b بازدید : 208 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 21:36

علی جنتی، وزیر ارشاد ایران می گوید اقدام دولت آمریکا در ایجاد مشکل ویزا برای شرکت کنندگان در جشنواره های ایران، تاثیری بر حضور میهمانان بین المللی این جشنواره ها نخواهد داشت.

علی جنتی گفته است لایحه مصوبه کنگره آمریکا را نباید چندان جدی گرفت چون دولت اوباما تبصره هایی را در مورد حوزه های فرهنگ و هنر بدان افزوده است.

مصوبه کنگره به گفته علی جنتی، نشانه دشمنی این نهاد با جمهوری اسلامی است و دولت آمریکا آن را اجرا نخواهد کرد. 

علی جنتی با اشاره به غیبت شماری از هنرمندان خارجی در جشنواره فجر امسال گفته است از نظر او هنرمندان جهان نباید از ترس مشکل ویزا برای سفر به آمریکا، از سفر به ایران خودداری کنند.

به موجب مصوبه کنگره آمریکا کسانی که به ایران سفر می کنند، برای سفر به امریکا باید ویزا بگیرند، هرچند کشورشان با آمریکا مقررات لغو روادید متقابل داشته باشد.

به دنبال حمله یک زوج پاکستانی تبار(سید رضوان فاروق که شهروند آمریکا بود و تفشین مالک) به یک مرکز ارائه خدمات به معلولان در ایالت کالیفرنیا، و همچنین حملات تروریستی سال گذشته میلادی در پاریس، کنگره تحت کنترل جمهوریخواهان آمریکا طرحی را تصویب کرد که به موجب آن شهروندان ۳۸ کشور که می توانند بدون ویزای توریستی وارد آمریکا شوند، مجبور خواهند بود در صورتی که شهروندان ایران، عراق، سوریه و سودان نیز باشند و یا طی ۵ سال گذشته به این کشورها سفر کرده باشند، برای سفر به آمریکا ابتدا اقدام به دریافت ویزا کنند.

بنا بر اعلام وزارت امنیت داخلی آمریکا، کشورهای یمن، سومالی و لیبی نیز به فهرست کشورهایی که در برنامه موسوم به "ویزا ویور" با محدودیت روبرو هستند، اضافه شده اند.

دست نوشته خبری...
ما را در سایت دست نوشته خبری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی xn--ngblk49b بازدید : 247 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 20:19

ترکیه اعلام کرد محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران روز شنبه به این کشور سفر می‌کند.

وزارت خارجه ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در این سفر، محمد جواد ظریف با رئیس‌جمهوری، نخست‌وزیر و وزیر خارجه ترکیه دیدار خواهد کرد.

همچنین عنوان شده که مسایل منطقه و بین‌الملل و نیز همکاری‌های دوجانبه محور اصلی مذاکرات خواهد بود.

ایران و ترکیه دو شریک تجاری قدیمی هستند که همکاری‌های اقتصادی گسترده‌ای دارند. موضوع سوریه و مواضع متفاوت این دو کشور باعث تنش‌هایی در روابط طرفین شد و حتی کار به تنش کلامی میان دو رئیس جمهوری کشیده شد اما باعث کاهش روابط دیپلماتیک و اقتصادی نشد.

کمتر از یک ماه پیش احمد داوود اغلو، نخست وزیر ترکیه به تهران آمد و با حسن روحانی رئیس جمهوری ایران دیدار کرد. به نظر می‌رسد که دو کشور در پی تحکیم روابط و کاستن از اختلاف‌ها هستند.

نحوه تعامل با گروه‌های کردی یکی از دغدغه‌های مشترک حاکمیت ایران و ترکیه است که با اعلام یک نظام فدرالی از سوی کردهای شمال سوریه، اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

آقای ظریف روز جمعه پس از یک سفر ۱۲ روزه به جنوب شرق آسیا و اقیانوسیه به تهران برگشت.

دست نوشته خبری...
ما را در سایت دست نوشته خبری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی xn--ngblk49b بازدید : 213 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 20:19

مهاجمان ناشناس روز جمعه راکت هایی به سوی یک مجتمع گاز طبیعی در جنوب الجزایر پرتاب کردند. در مورد تلفات تاکنون گزارشی نرسیده است.

این تاسیسات گازی را سه شرکت، از جمله شرکت نروژی استات اویل اداره می کنند، که در بیانیه ای گفت تاسیسات صلاح در جنوب کشور، حدود ساعت شش بامداد ( به وقت محلی) هدف راکت هایی که از راه دور شلیک شد قرار گرفت.

در بیانیه گفته می شود به کارمندان آسیب نرسید، و در این باره که کسی مجروح شده باشد اطلاعی ندارد.

شرکت نفت بریتانیا، یکی از شرکا، گفت واحد پردازش مرکزی پالایشگاه در یک اقدام احتیاطی بسته شده است.

در ژانویه ۲۰۱۳، پیکارجویان اسلامگرا به مجتمع گاز آمیناس در شرق الجزایر حمله کردند، و عده ای را برای چهار روز به گروگان گرفتند. حدود ۴۰ تن، اکثرا خارجی، کشته شدند.

مختار بلمختار، مسئولیت حمله را به نام القاعده بر عهده گرفت. 

دست نوشته خبری...
ما را در سایت دست نوشته خبری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی xn--ngblk49b بازدید : 211 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 20:19